Retusz zdjęć, szparowanie zdjęć.
Kontakt :

Tel: +48 519 323 891
Mail:
info@fotokrr.pl
krrgrafika@gmail.com

Menu :
Przykłady :
Sprzęt :
Galerie :
Zapraszam na :

SONY SEL50F18

Sony-E-SEL50F18-E-50-mm-F18-OSS

Klasyczna „pięćdziesiątka”

SEL50F18 – E 50 mm F1.8 OSS – czyli klasyczna stało-ogniskowa pięćdziesiątka. Absolutne „must have” , nie wygrażam sobie jak można nie mieć pięćdziesiątki. Światło F 1.8 to naprawdę mocna sprawa, tym bardziej, że ostrość i jakość zdjęć przy „pełnej dziurze” jest w pełni zadowalająca (przynajmniej w moim egzemplarzu).
Takie obiektywy nazywane są „porterówkami”, jednak zakres zastosowań i możliwości jest o wiele, wiele większy. Fotografia portretowa nie bardzo mnie interesuje. Lubię używać tego obiektywu do nocnej miejskiej fotografii z ręki i efekty są całkiem zadowalające. Z obowiązku muszę zaznaczyć, że  liczba zdjęć nieudanych jest dużo większa niż w dzień. Przy architekturze ograniczeniem jest ogniskowa 50 mm. Przy odrobinie dobrych chęci da się z tymi ograniczeniami żyć.
Obiektyw ostrzy od 40 cm przez co znakomicie nadaje się do fotografii małych detali, np. kwiatów. Nie jest to jednak w żadnym wypadku makro, raczej fotografia zbliżeniowa. Jeśli byśmy chcieli używać SEL50F18 do makro to można tanio dokupić pierścienie pośrednie. SEL50F18 daje bardzo ładny bokeh. Średnio  natomiast wypada przy fotografii krajobrazu, nie że się nie da, ale ustępuje nawet kitowemu SELP1650, nie do tego został stworzony i nie można mieć pretensji.
Jakość wykonania jest bardzo dobra, wszystko działa tak jak powinno. Jeśli miał bym się czepiać to silniczek autofocus -a pracuje trochę za głośno.  

SEL50F18 - kilka zalet i wad

W trudnych warunkach oświetleniowych SEL50f18 czasem ma problem ze złapaniem ostrości (trochę pomaga aktualizacja soft-u). Nie wypada to jakoś zupełnie źle, ale jest gorzej w porównaniu do innych obiektywów systemowych. Przy kiepskim świetle i niskiej wartości przysłony Sony a6000 z zamontowanym SEL50F18 nie radzi sobie z automatycznym balansem bieli. Jeśli wykonuje się zdjęcia w RAW-ach jest to łatwe do skorygowania w ACR lub innym programie do wywoływania Raw-ów. Przy jpg-ach jest to bardziej kłopotliwe. Obiektyw nie jest duży i dość lekki (acz sporo większy i cięższy od kitowego SELP1650) da się jednak aparat wraz z tym obiektywem schować do dużej kieszeni. Jest relatywnie tani (jak na Sony E, ). 
Po zakupie SEL50F18 należy pamiętać aby zaktualizować oprogramowanie w aparacie, ma to wpływ na poprawę działania auto-focusa. W odróżnieniu od innych obiektywów Sony E które posiadam w SEL50F18 nie występuje (w takiej skali) problem z dystorsją i korekta zniekształceń nie jest automatycznie włączana w ACR i Lightroom -ie . SEL50F18 ma kilka wad i przypadłości jednak pomimo to gorąco polecam jako drugi obiektyw nawet bardziej od zoom-a.

Przykłady:

www.fotokrr.pl – Retusz i Szparowanie zdjęć. Tel. +48 519 323 891 mail: info@fotokrr.pl , krrgrafika@gmail.com    Z A P R A S Z A M